Passage
A queer mum tries to navigate the tension between her family life and her job as a paranormal agent for a government agency whose secrets go deeper than she knows.
Season 1 Episode 1
The first episode introduces us to Janus Agent Ali Prader and her role as a level 3 operative for Caelus. She's meeting her new protector agent Diana Atwell as her previous one and friend James Ruiz gets a promotion. Things don't go as planned and Ali ends up learning that not everything is at it seems.
Ali confronts James as the two square-off when the protocol isn't followed. Afterward, she and her wife Kate have a heart to heart about Ali's hesitation and frustration with Caelus. We find out that Ali is hiding a secret of her own.
Ali talks to Kate and their daughter Erin about future plans and how her job impacts them. Ali sizes up where Diana's loyalty lies. Ali and Kate share an emotional goodbye as Ali gets ready for her mission.
Ali and James square off as a last-minute change is made. James realizes that he has become something he feared. Ali reveals to Diana the truth of her level 3 designation.
Ali has a surprise guest that gives her a history lesson of Caelus and the descendants of Jupiter. Director McCafferty shows up unexpectedly after a mission goes south. Ali makes a decision that leads to more complications for those involved.