Race Bikes with Ric McLaughlin
Race Bikes takes you deeper into the world of Mountain Bike racing through its fastest machines. These bikes redefined what was possible, brought the whole sport forward, and allowed the world's best riders to achieve the seemingly impossible.
Steve Peat's Santa Cruz V10
After nearly 20 years of trying, Britain's Steve Peat finally won the UCI World Championships in Canberra 2009, on a custom-sized Santa Cruz V10.
Shaun Palmer's Intense M1
Jeff Steber was a pioneer with the first ever downhill bike. Shaun Palmer, one of the sport's most important athletes, secured its legacy.
Outside Zurich, Nino Schurter has a collection of all of his race bikes. We focus on the special Scott Spark from his win in Lenzerheide 2023.
Honda entered the world of UCI Downhill World Cup racing for four years and created the RN01. Greg Minnaar retains the only one left on the planet.
The Commencal Supreme is one of downhill mountain biking's most successful bikes, with a legacy shaped by its creator Max Commencal and star rider Loris Vergier's obsession with detail and performance.
In 2011 and 2012, Aaron Gwin led a U.S. resurgence in downhill racing, winning nine World Cups with Trek World Racing aboard a bike famed for its strength, weight balance, and lasting legacy.