Race for the White House
John F. Kennedy vs. Richard Nixon
John F. Kennedy and Richard Nixon have the first televised presidential debate; one where presentation made as much of an impact as message, and may have cost Nixon the election.
Lincoln's oratory and underhanded tactics gave him the chance to beat Stephen Douglas, one of the most formidable politicians of his generation.
Vice President Bush deals with the scandal of Iran Contra while campaigning against Michael Dukakis with television attack ads that would sink the Democrat's presidential chances.
Harry Truman travels by train across America, in a race against time to win the presidency, as he falls in the polls while leading an unpopular, divided party against Thomas Dewey.
After losing the election of 1824 to John Adams, General Andrew Jackson comes back with a vicious, vile and personal attack campaign to win the 1828 election.
Bill Clinton fights back against a tarnished image as adulterer and draft dodger to win the presidency.