Rebounds
In 2024, Miel and his troupe were asked to create a choreographies for the opening ceremony of the Paris Olympics. The pressure was on. 17 years after the bad buzz of Tecktonik, this was an opportunity to redeem the image of electro dance with the general public.
After years in the shadows, electro dance takes its first steps into contemporary dance. New opportunities open up for Miel and the other dancers who are moving away from the battle scene. Whilst in France, the electro dynamic seems stagnating at the grassroots level, abroad new young dancers are raising the bar and pushing the limits.
In late 2008, everything collapsed. The Tecktonik bubble burst but Miel refused to give up. With other young people from neighbourhoods like his, he plunged into the hard world of battles and fight to revive a despised dance form and give it back its rightful place.
It’s 2007 and 13-year-old Miel just can't get enough of the Tecktonik movement. He loves everything about it: the speed, the style, the energetic movements. The early internet video craze brings people together from all backgrounds. But the euphoria of the honeymoon period quickly comes to an abrupt end.