Rose and Knight
Hong Xing Xing (Li Huan), a former military special forces captain with extraordinary fighting skills, struggles to maintain steady employment as a martial arts tutor. Wei Lan (Qin Xiao Xuan), a brilliant biopharmaceutical CEO of the Runshi Group, is known for his sharp problem-solving abilities and reserved demeanor. When Hong Xing Xing mistakenly intervenes in what she believes is a robbery involving Wei Lan, their paths unexpectedly cross. Wei Lan ultimately hires her as his assistant, leading to a rocky initial relationship that gradually transforms into something more. As they work together, their contrasting personalities begin to complement each other, and an unlikely romantic connection starts to develop. Can this passionate ex-soldier and her work-driven boss overcome their differences and find love? "Rose and Knight" is a 2022 Chinese drama series that was directed by Liu Tan.