Savage U
Sex is as much a subject on college campuses these days as accounting, English literature, history or economics, yet discussing it openly is still avoided like a dark alley at night. In `Savage U', syndicated columnist Dan Savage introduces a forum, and no topic is off limits as he talks with students at universities across the US, including Maryland, Ohio State, Cornell, Oregon and Central Florida. At each stop, Savage offers a crash course on relationships, responsibility, sex, love and life, anchored by an open Q&A session in which he candidly addresses anonymous audience questions. He's joined by sidekick Lauren Hutchinson, who brings a female perspective to the sex and relationship conversation.
University of Maryland
Dan and his producer, Lauren, kick off the season of `Savage U' at the University of Maryland. This campus sexploration takes them everywhere from bars to the health centre.
At East Carolina University, Dan and Lauren tackle some interesting collegiate sex questions, while learning that the girl to guy ratio has quite an impact on the dating scene.
Dan and Lauren head to Auburn University, where southern hospitality means a game of sex trivia. Some students hope to fall for a southern gent or belle.
Dan and Lauren get the low-down on the hook-up scene at a big city commuter school in Chicago, home to a diverse and open student body. Dan dishes out some graduate level dating and sexual health advice.
Dan and Lauren visit one of the country's largest colleges, the University of Central Florida, where gorgeous weather translates into a beautiful student body.