Science Vs. Terrorism
Science Vs. Bioterrorism
Nuclear bombs, chemical, and biological agents, their use and development are governed by international conventions. But these unconventional often invisible weapons feed our worst fears and could well mark the advent of a new era of global terrorism.
Robotics
International terrorists are willing to die in attacks against civilians and military targets, in response, minimizing the loss of life has become an absolute priority. New technological allies could prove indispensable. Robots: mimicking human senses, detecting threats without being spotted.