Sitting Bull
As American settlers relentlessly move west during the mid 19th century, they increasingly encroach on Native American lands, until a legendary Lakota leader emerges, one determined to fight back.
Nations Collide
In the wake of the Civil War, American settlers flood into the Great Plains, seizing Native American land as they go; but the Lakota leader, Sitting Bull, alongside Crazy Horse, organises an unprecedented resistance movement.
Never Give In
Sitting Bull and Crazy Horse face George Armstrong Custer and the Seventh Cavalry in the battle of Little Bighorn; when their triumph over the U.S. Army fails to end the war they must continue the fight to preserve the Lakota way of life.