Stories from the Road: with Jaswant Dev Shrestha
Emmy winner Jaswant Dev Shrestha is a poetic wanderer who shares honest, unfiltered observations, unexpected encounters of everyday life, the beauty of nature, the richness of diverse cultures, and the complexities of people and places through his images, writing, and spoken word.
Rescue of Western Marsh Harrier
When discovering an injured bird hanging on a roadside fence, Jaswant and his friends promptly come to its aid, ensuring that it receives the necessary assistance and is safely reunited with its family.
A journey to the Pashupatinath Temple in Kathmandu, Nepal, during the Maha Shivaratri festival makes Jaswant deeply moved by the Nepalese people's devotion, leaving him feeling inspired and in awe of their rich cultural heritage.
In search of a new perspective, Jaswant finds himself welcomed into the world of a kind hearted beekeeper in Portugal who shows him the secrets of beekeeping and harvesting honey. Through the process, he gains a newfound appreciation for the Honey bees and the beekeeper.