Surviving R. Kelly: The Final Chapter
As singer R Kelly rises to fame and power as a rhythm and blues icon, he forms relationships with younger singers and dancers. Rumours about his marriage to a 15-year-old Aaliyah do little to stop his meteoric trajectory.
After his marriage to Aaliyah is annulled, R Kelly continues to soar on top of the charts. A talented choreographer becomes the new Mrs Kelly in a secret ceremony.
As journalists uncover a trail of lawsuits and confidential settlements concerning underage girls, an underground sex tape emerges that puts R Kelly in a compromising position.
R Kelly goes to trial in Chicago on multiple counts of child pornography for his alleged participation in a sex tape involving a minor.
Parents of girls in R Kelly's camp accuse him of keeping them psychologically and sexually imprisoned. One mother fights to get her daughter back, and wins.
As other major public figures fall from grace, women's groups come forward to take aim against the sexually brazen superstar.