Sweden's Sunken Warship
Disaster on Her Maiden Voyage
On 10 August 1628, just 18 minutes after her inauguration, the Swedish warship, the Vasa, sank in Stockholm harbour. Discovered in an exceptional state of preservation after 333 years underwater in 1961, the wreck is now preserved in a museum. Why did this formidable vessel sink? The investigation, launched the day after the disaster, continues today.
The Swedish warship, the Vasa, salvaged in 1961 in exceptionally good condition, is like a time capsule that has survived 333 years at the bottom of the sea. 60 years after the wreck was raised from the seabed, researchers are still making new discoveries. And thanks to the work of archaeologists and historians, those who perished on the Vasa are finally being given a face.