Taking The Stand
Exclusive interviews and responses from accused criminals as they take the witness stand provide an in-depth look at real cases.
JODI ARIAS
When a young businessman is found slaughtered in his bathroom, friends point police towards his ex-girlfriend. Facing the death penalty, Jodi Arias takes the stand for 18 days in an attempt to explain how the killing was self-defence.
When a parolee is fired from his job, he takes out his revenge on a peaceful community, kidnapping, torturing and killing a mother and caregiver. Scott Nelson blames his parole officer.
Shayna Hubers takes the stand to defend herself after she brutally murdered her on-again, off-again boyfriend, Ryan Poston; she willingly takes the stand to prove her actions were in self-defence, by showing Ryan's abusive side.
A 23-year-old Texas man facing the death penalty after being charged with killing an elderly West Virginia couple, decides to take the stand and points the finger at a surprising suspect he claims committed the horrific crimes.
Former Houston doctor Leon Jacob takes the stand to defend his past after being found guilty of plotting, along with girlfriend Valerie McDaniel, the murder of his ex-girlfriend and Valerie's ex-husband.