Teen Wolf
The high-school anonymity Scott McCall was trying to break free from couldn't have happened in a more mysterious, complicated way. While walking in the woods one night Scott encounters a creature, is bitten in the side, and his life is forever changed. Is he a human or a werewolf? Or a little bit of both? Controlling the strange urges he now feels is the toughest part, and he's afraid the urges could end up controlling him. Will the bite be a gift or a curse, especially as it relates to the mischievous Allison, whom Scott can't get enough of?
Wolf Moon
The story of an everyday high school student named Scott, whose life is changed forever when he is bitten by a werewolf. With heightened senses and a new-found strength, he becomes the star lacrosse player and attracts the attention of Allison - the new girl at school whose father just so happens to be a werewolf hunter.
Second Chance At First Line
Now aware that he's become a werewolf, Scott must deal with hunters trying to catch him, another werewolf named Derek Hale and the pressure of normal teen life. He also must figure out how to play his first lacrosse game and get a second chance at a date with Allison.
Scott and Allison end up on a group date, while an animal attack has Stiles' sheriff father on the lookout.
There's a new werewolf hunter in town, and her first target is Derek. What is in her bullets? A wounded Derek is soon forced to seek help from Scott and Stiles.
Scott begs Derek to teach him to control his transformations so that he doesn't accidentally hurt girlfriend Allison. Should Scott trust Derek?