The Artist
In the twilight of the Gilded Age an eccentric, failing tycoon, and his brilliant wife host an ensemble of the era's biggest celebrities including Thomas Edison, Edgar Degas, and Evelyn Nesbit. The gathering turns deadly.
It's F**king Freezing
Robber baron Norman Henry and his wife Marian prepare to receive Thomas Edison at their country estate to discuss a lucrative business deal, on the same day a mysterious French artist also arrives for a special painting commission.
The Truth Will F**k You
The painful history between Thomas Edison and Marian is revealed, while Norman attempts to salvage a deal with the successful inventor. The French painter and other artist visitors begin to press Norman for answers about their promised dues.
Celebrity model Evelyn Nesbit is invited to seek refuge at the Henry Estate from the ambush of press after her husband murders Stanford White at Madison Square Garden. Norman fends off questions about his financial state.
Marian takes in her discovery of the artist's true identity, and proposes a way to solve the Henry's money woes. Evelyn Nesbit prepares to be a star witness in her husband's murder trial.
Celebrity defense attorney Delphin Delmas arrives at the Henry estate to prepare for trial with Evelyn. Norman and Marian discover an unexpected rekindling of their love and affection for each other.
Marian's sister, Rosie, pays an unexpected visit to the Henry Estate. Norman makes a stunning revelation about his business dealings, and in the course of events winds up dead.