The Chosen Adventures
Abby, a nine-year-old, and her best friend Joshua navigate life in the ancient city of Capernaum. The children encounter a wise craftsman and teacher, Jesus of Nazareth, who helps them change the way they see the world.
Jesus Loves the Little Children
Inquisitive young Abby is bursting at the seams with questions and feels she doesn't have the kinds of answers she's looking for; when she and her best friend, Joshua, meet a mysterious stranger in their play area, that could all change.
Give It a Rest
Abba, Eema, and Abby start their Shabbat preparations too late and find themselves without fire or food once Shabbat starts. Abba and Eema explain the meaning of Shabbat and start some new traditions on this day of rest.
Abby is sent out on a no-good day of chores and returns flummoxed. Pigeon had a bird's eye view of the day and reveals how all of Abby's bad luck kept her safe from serious danger.
When Hilarius Maximus, a Roman, moves to town, he wants to play. But can Abby, Joshua, and Hilarius find enough common ground to connect?
After Abby is publicly embarrassed by Yael, she hatches plans for revenge using Joshua's suggestion: an eye for an eye. Will Abby carry out any of these plans or will someone help show her a different way?