Brenda Johnson, an Atlanta police detective, moves to Los Angeles and heads up a squad that handles sensitive, high-profile homicides. Although she clashes with some colleagues, her skills as a CIA-trained interrogator prove invaluable in obtaining confessions.
In her first case since arriving in Los Angeles, Brenda investigates a murder at the home of a multi-millionaire computer company executive. Can Brenda prove to her critics that she is the right woman for the job?
Brenda follows the trail of a suspected sniper who is assassinating members of the East Side Catorces, one of the city's most notorious gangs. When a retired U.S. Marine Corps colonel comes forward at the first crime scene and offers detailed information about the murders, Brenda agrees to work with him secretly to avoid scaring off the suspect.