The Darkness
On the eve of retirement and forced to work with a new partner, detective inspector Hulda Hermannsdóttir takes on a murder case.
Magnus assigns Hulda a new partner, Lukas, who she must take under her wing until she retires; Hulda is frustrated about her co-workers pushing her into retirement.
When another victim goes missing, Hulda and Lukas must uncover the connection between the cases.
While investigating the case of the two missing women, Hulda discovers what lies behind Dimma's death.
Lukas and Hulda's investigation progresses as they delve into political and legal corruption.
After discovering who killed Katja and kidnapped Elena, Hulda finds herself trapped with the killer.