The Good Road
Earl Bridges and Craig Roland Martin meet philanthropists and change-makers who have dedicated their lives to addressing global humanitarian issues.
River of Change
Exploring Thai history in Ayutthaya and the importance of the Chao Phraya River; Duang Prateep helps people living in the Khlong Toei slum; Wat Paknam, a unique Buddhist temple; Yossapon Boonsom, founder of Friends of the River.
Big Life in the Wild
A stop at the Big Life Foundation, an anti-poaching organisation, includes an encounter with the world's largest elephant; tracking animals and monitoring poachers at a remote anti-poaching camp; sundowners.
John and Dolores Eads run a community centre and church called Light of the Village, offering people a chance to escape the crime and violence that surrounds them.
The BRCK team arrives on Pemba Island to provide fishermen with weather information; at a small remote island, the BRCK team provides a community with internet access; connecting a school in Nashville, Tenn., with one in Tanzania.
Touring the grounds of Klong Prem Central prison, a maximum-security prison in Bangkok; a tour of the House of Blessing, a facility that provides education, childcare and vocational programmes for prisoners and former prisoners.
The impact of storytelling on youths in underprivileged communities in Nairobi, Kenya; technologist and designer Mark Kamau; Ken Oloo, co-founder of Filamujuani.