The King & the Playwright: A Jacobean History
The concluding part of Professor James Shapiro's history of Shakespeare in the reign of King James. Shakespeare's late plays, such as `The Winter's Tale' and `The Tempest', are often seen as mellow swansongs. Professor Shapiro gives us a different Shakespeare - a playwright still experimenting and alert to the troubled Jacobean world around him.