The Lowe Files
As a child, Rob Lowe began to cultivate a curiosity about unsolved mysteries, so it seemed natural for him to pass down the same interest to his sons, Matthew and John Owen. Now, the three star in `The Lowe Files'. The nonfiction series takes them across the US to further their passion, as they explore and debate mysterious stories and spooky legends. While designed to be fun in spirit, the missions are described by A&E Network as "deliberate and scientific investigations on a highly-sophisticated level" and include the Lowes using advanced monitoring equipment and taking in-depth training courses. Featured among the nine hour-long episodes, the guys visit an underwater alien base located off the California coast; work with a renowned shaman at an abandoned boys' reformatory; and train with a government operative in methods to identify images from great distances.
Haunted Boy's Reformatory
The guys visit a condemned former boys' reformatory in Ione, California, believed to house vengeful spirits.
The Secret Underwater Base
Rob, Mathew and John Owen hitch a ride on a research vessel to visit a bizarre geographic anomaly located off the coast of Malibu believed by many to be an underwater alien base.
Bigfoot hunter Matt Moneymaker shows Rob and the boys his favourite spots and how to use calls and wood knocks to attract one of the many Sasquatch that he claims inhabit Northern California's redwood forests and the Hoopa Indian Reservation.
Rob and the boys travel to the UFO hotspot of Phoenix, where they meet with alleged alien abductee Travis Walton and a local fulgurite specialist; family friend Shaman John claims he can help the guys open an interdimensional portal.
Matthew studies for an exam, and Rob and John Owen visit a haunted penitentiary, known for its history of executions, where they meet an expert in the psychology of fear.
Rob, Matthew and John Owen visit the Dugway Proving Ground, a military testing base in Utah considered by many to be the new Area 51. The guys video chat with military historian Michael Schratt and meet with UFO expert Melissa Tittl.