The Massif Central
With its limestone plateaux and lush green forests, the Massif Central is a land of contrasts.
Land of Volcanoes
Volcanoes, karst mountains and forests characterise the Massif Central in southern France. This sparsely populated mountain region is full of contrasts and is home to people who are committed to protecting the local natural environment. They use local traditions to create innovative products and sometimes take unusual paths.
In the south of the Massif Central lie the rugged mountains of the Cévennes and the barren limestone plateaus of the Causses. This lesser-known par of France is sparsely populated and full of contrasts.