The Monsters of Ponticelli
In 1983, the bodies of two little girls are found in the bed of the Pollena torrent in Naples. Three boys are sentenced to life imprisonment. In 2022, the Commission starts investigations into Camorra infiltration in the case.
Two Little Girls
Nunzia and Barbara were two little girls aged 7 and 10 respectively. When they disappeared on 2 July 1983 from the eastern outskirts of Naples, their parents decided to report to the authorities.
Despite numerous inconsistencies in the investigation, Ciro, Giuseppe, and Luigi are found guilty and sentenced to life in prison.
Ciro, Giuseppe and Luigi now live in Spoleto, a quiet town in Italy that was home to the prison where they spent 27 years in the same cell.They are in their early 50s, have children and jobs, yet they have managed to rebuild their lives.