The Name of the Rose
Northern Italy, 1327. The Franciscan friar William of Baskerville (Guglielmo da Baskerville), followed by the young novice Adso of Melk, reaches an isolated Benedictine abbey. Upon arrival in the abbey the two are involved in a chain of mysterious deaths.