The troop
Typical teenager Jake has a dream to create his own comic books one day, but he never imagines that instead of drawing heroes he may become one. When his high-school counsellor, Mr Stockley, recruits him for a secret society charged with protecting the town from alien monsters, Jake's dream becomes a real adventure. Together with athletic and popular Hayley and Felix, a researcher of the paranormal, as teammates in the Troop, the three battle (and sometimes befriend) a wide range of monsters every day - while keeping the secret from everyone else.
The Troop must initiate its newest member, Jake, into its secret organization. Jake's nasty neighbours get turned to stone by a monster!
Jake learns the value of working as a team. After Hayley is mean-girled, she learns that although she wants to be loved by everyone, it's okay if she's not.