Those Who Kill
Homicide Detective Catherine Jensen enlists the help of forensic psychologist Thomas Schaeffer in tracking down a serial killer.
The Way Home
Catherine must wait for the district attorney's office to clear her for duty; a murder victim is found alongside a curious message; Thomas secretly looks into Catherine's past.
Catherine and Thomas investigate a murder victim's past; Catherine asks her stepfather for information; the team goes undercover as it hunts the killer.
Catherine seeks more information from Howard; Thomas and John discuss how to get inside murderers' minds; Catherine uses Thomas' profile to close in on the killer.
Thomas suddenly decides to stop working on active cases; Catherine shares details of her haunting childhood trauma with Thomas.
Catherine throws herself into a new case after Thomas' revelation about her mother leaves her reeling; Thomas ventures too deeply into the mind of a killer.