Transformers Rescue Bots Academy
Five students of the Rescue Bots Training Academy from Cybertron, Hot Shot, Whirl, Medix, Hoist and Wedge, learn to respond to emergency situations and become heroes.
Recruits Part 1
Optimus Prime builds a new team of young Cybertronians to train as first responders at the Rescue Bots Academy.
Hotshot learns to find his place on the Rescue Bot Recruits team with the help of the Mul-T-Cog and his friends.
When the recruits get caught in a snow storm, Whirl's police bot attention to procedure and detail saves the day.