Ultimate Rush
The exploits of people who participate in extreme sports, and their journeys to remote locations to push themselves to their limit.
Speed Riding
Antoine Montant, Francois Bon, and Hervé Cerutti aspire to integrate climbing, flying, and skiing in the sport of Speed Riding. The athletes challenge the mountains of the French Alps near Chamonix. Antoine, named the fastest speed rider, encounters an avalanche. The three athletes attempt to conquer one of the most famous and dangerous walls in the Alps. Antoine then takes on a riskier line and tempts his fate.
Scoping the Line
Skiers scope out steep mountain faces, kayakers seek monumental waterfalls and bikers plunge into dense forests all in search of the extreme landscapes that provide the perfect line.
In British Columbia, pro freeskiers Eric Hjorleifson, James Heim and Ingrid Backstrom seek a vast, isolated landscape with steeper lines where they can push the envelope of their sport.
Defined by bigger lines and steeper faces, extreme skiing is a sport where the slightest mistake could be fatal. Pro skiers Chris Davenport and Stian Hagen sit down with extreme pioneer Sylvain Saudan.