Unhappy
What do we need to live a happy life? Follow Ronja von Rönne, author and self-proclaimed sceptic, as she explores this age-old question by meeting people with fascinating or surprising answers. A unique insight into the different mindsets and strategies that people employ to find happiness.
Happiness and Habitat
Far from being a mere material detail, our homes can have a real influence on our well-being... City or country? Flat or house? A philosophical exploration of how we live, hosted by Ronja von Rönne.
Are we happier when we live a healthy life? Or does being happy make us healthy? To find out, Ronja von Rönne meets biohacker Andreas Breitfeld and international DJ Ellen Allien.
Can being creative make us happier? Ronja von Rönne interviews two personalities whose artistic fibres express themselves in different ways.
Why can food make us so happy? Could a nutrient for happiness exist? Ronja von Rönne meets two people for whom the art of cooking and the love of food are the key to happiness: French artist Johanna Dumet paints modern still lifes and Nada Abouelsaad organises big cooking evenings.