Wild Argentina
Few countries in South America boast have such contrast and variety. Diverse habitats such as Patagonia’s bleak steppe, soaring Andean snowcaps, vast salt pans, lush rainforest around Iguazu Falls, steamy marshlands of Ibera´, and grasslands of the Pampas support an astonishing range of wildlife – from penguins, whales and seals to condors, armadillos and guanacos.
Mountains Of Extremes
This episode follows the animals of Argentina, living life at the mercy of the Andean mountains. These peaks dictate a hard existence for every living creature from their summits to the very edge of the Patagonian steppe, forcing even the cutest resident to turn carnivore.
Argentina's northern territory contains one of the largest reserves in the country. Ibera is a vast expanse of swamps, marshes and lagoons, with a biodiversity count to rival the Pantanal. These lands are bursting with life, home to over 4000 animal and plant species. The rainy season in Ibera finds the wetlands in bloom... but unseen perils lurk beneath the surface, and even here, life can be a struggle for survival.