Wild capture
Captivating documentary series that explores the dangerous world of native prawn fishing of the coast of Argentine Patagonia. For six chapters, the series explores the crude life and intense work of captains and sailors on the coasts of Chubut and the day to day of a competitive industry that requires optimal deadlines in the capture of the prawn.
In an activity carried out almost exclusively by men, sailor Paola Rodríguez returns to work on the ship she had abandoned after denouncing abuse and discrimination. While she tries to recover her place, the fury of the sea will surprise her in the middle of the task, putting her life at risk.
The environment of Puerto Rawson is hypercompetitive. Getting a place within a crew is not an easy task. Jesús has been sleeping in his car for more than 60 days while waiting for the opportunity to board. For his part, Fabián, another unemployed sailor, will be put to the test by a demanding captain.
A shipwreck rocks Rawson's yellow fleet. Prawn fishing is on hold while the captains closest to the sunken ship try to come to the rescue of the ill-fated crew.
Two captains, with very different fishing styles and personalities, face each other in a frenetic day, plagued by errors and technical failures.
The season has come to an end. It is time to sell what is caught and, while the processing plants work overtime, some wounds and life stories begin their healing process.