World War Blue
On the continent of Consume, an endless war rages between bitter rivals: the Segua Kingdom vs. the Ninteldo Empire. Upon his dinosaur steed, the stern Emperor Marcus has led the Ninteldo Empire to near-victory. Now, with the majority of Consume under its control, Ninteldo has Segua up against the ropes.
The plan is going well until Opal becomes over-confident and tries to take out D. Fisher by herself; meanwhile, Gear is stuck with a major decision that will test his resolve in stopping the war.