World's Deadliest Snakes
Ever wondered which snake is the most dangerous? This series searches the Americas, Africa, and the Indo-Pacific to find the deadliest snake around.
Snakes bite more than five million people a year. Many have lethal venom; others have innate aggression; and a handful have both. In the Indo-Pacific, enormous pythons and king cobras are dangerous, but there are many more unexpected contenders for the deadliest snake.
Snakes in Africa are ranked from least to most deadly. In Africa, mambas and cobras are dangerous and deadly, but with pythons, vipers and the world’s most venomous colubrid added to the mix, there are many more unexpected contenders vying for the title of deadliest.
Which snake is the most dangerous in the Americas? Rattlers and anacondas come to mind, but there are some unexpected candidates in the running. In World’s Deadliest Snakes, each one is ranked, and the most dangerous and deadliest one is revealed.