Year Million
Given how rapidly technology and intelligence have advanced humankind in the past 10 years, one can't help but wonder how different the world may be in another 10 years. National Geographic, however, is thinking big. The six-part docudrama `Year Million' paints a visual story of what it will be like to be a human 1 million years into the future. Narrated by Laurence Fishburne, the series features top futurists, scientists, scholars and notable science-fiction writers guiding viewers through the latest advances in technology, ideas and innovations and to an existence where we're living beyond our bodies, beyond our planet and beyond our solar system. Illustrative, imaginative storytelling describes humanity's fate through the lens of a typical futuristic American family, which includes an android daughter.