A-X-L
A.X.L. is a top-secret, robotic dog that has advanced artificial intelligence created by the military. After an experiment gone wrong, A.X.L. is discovered hiding in the desert by Alex, a kindhearted outsider who finds a way to connect with the robot. The two soon develop a special friendship based on trust, loyalty and compassion. Helping Miles gain confidence, A.X.L. goes to any length to protect his new companion, including facing off against the scientists who want their creation back.