Dark Passage
Vincent Parry (Humphrey Bogart) has just escaped from prison after being locked up for a crime he did not commit -- murdering his wife. On the outside, Vincent finds that his face is betraying him, literally, so he finds a plastic surgery to give him new features. After getting a ride out of town from a stranger, Vincent crosses paths with a young woman (Lauren Bacall) who lets him stay in her apartment while he heals and continues to try and clear his name.