The nation's fathers harmonize their way through the founding of America in this musical adapted from a popular Broadway show. Colonial representatives gather in Philadelphia with the aim of establishing a set of governmental rules for the burgeoning United States. Benjamin Franklin (Howard da Silva) and John Adams (William Daniels) charge Thomas Jefferson (Ken Howard) with the work of writing a statement announcing the new country's emancipation from British rule.