Blue Thunder
Frank Murphy is a courageous and honorable Los Angeles police officer who is chosen to test run Blue Thunder, a high-tech experimental attack helicopter. While flying Blue Thunder, Murphy and his partner discover that the government intends to use the helicopter for corrupt crowd control and surveillance.