While exploring a remote canyon in Utah, mountaineer and adventurer Aron Ralston becomes trapped when a boulder falls on his arm. Over the next five days, Ralston examines his life and considers his options, leading him to an agonizing choice: to amputate his arm so that he can extricate himself and try to make his way back to civilization or remain pinned to the canyon wall and likely die. Based on Ralston's book, "Between a Rock and a Hard Place."