The Gallant Hours
As he retires from the U.S. Navy, Admiral William J. Halsey (James Cagney) recalls the most daunting challenge in his career: the Battle of Guadalcanal in 1942. Ordered to replace a close friend as fleet admiral, Halsey faces a wily and fierce adversary in Japan's Admiral Yamamoto, and spends the grueling months of the campaign confounding expectations of both the enemy and his own staff. Pained by the losses he knows they will endure, Halsey pushes his forces to the brink.