The Quiet American
From the classic novel by Graham Greene comes a murder mystery centered on a love triangle set against the French Indochina War in Vietnam, circa 1952. It's the story of a veteran English journalist (Michael Caine), a young American (Brendan Fraser), and a beautiful Vietnamese woman caught between them. This is a world where nothing is what it seems -- suffused with opium, intrigue, and betrayal.