In Search of Derrick Thomas
Life was never easy for Derrick Thomas. At the age of 5, his father, an Air Force pilot, was lost in Vietnam during a flying mission. As an adolescent growing up in a rough Miami neighborhood, Thomas ran afoul of the law and found himself in front of a judge who would give him a second chance. He turned his life around, became a star on the gridiron and attracted the attention of the University of Alabama, where he established himself as arguably the greatest pass rusher in college football history.