Adaptation
Nicolas Cage is Charlie Kaufman, a confused L.A. screenwriter overwhelmed by feelings of inadequacy, sexual frustration, self-loathing, and by the screenwriting ambitions of his freeloading twin brother Donald (Nicolas Cage). While struggling to adapt "The Orchid Thief," by Susan Orlean (Meryl Streep), Kaufman's life spins from pathetic to bizarre. The lives of Kaufman, Orlean, and her book, become strangely intertwined as each one's search for passion collides with the others'.