The Newtons, helmed by George (Charles Grodin) and Alice (Bonnie Hunt), are in for another St. Bernard adventure when their dog, Beethoven, falls in love with fellow canine Missy and makes a family of his own. But instead of being one big happy family, Missy's owner, Regina (Debi Mazar), wants to sell off the puppies to make a huge profit. Springing into action, the Newton kids rescue the little dogs before Regina can make her deal -- but she is determined to get them back.