Evan Almighty
Newscaster Evan Baxter (Steve Carell) leaves Buffalo behind when he wins a seat in Congress. Moving his wife (Lauren Graham) and family to northern Virginia, he seems to have it made, then God (Morgan Freeman) throws a crisis of biblical proportions at his feet: The Lord wants him to build an ark and line up all the animals two-by-two in preparation for a flood.