An Islamic Conscience: The Aga Khan and the Ismailis
Born into a world of wealth and privilege, he devotes his life to eliminating poverty and inequality. A religious leader who traces his ancestry back to the Prophet Muhammad, he struggles to balance the traditional with the modern. His Highness the Aga Khan is the spiritual leader of the Ismaili Muslims, a Shia sect with 15 million followers around the world. At a time when Islam is at odds with itself and with the West, the Aga Khan represents a voice of moderation, speaking out for pluralism and diversity, and promoting dialogue between civilizations. But will he be heard?