Wine Masters: Campania
Campania was called ‘Campania Felix’ by the Romans, meaning ‘Happy land’. The Romans considered it the best place to grow vines. Mastroberardino was the only one who kept faith in the native Aglianico grapes from Taurasi. Some say these are archeological wines, others say it’s the Barolo of the South. Burton Anderson: “Barolo should be called the Angianico of the North because it’s longer around.”