Elaan of Troyius
S3, E13: A rebellious warrior princess causes mayhem on the Enterprise, but her real power lies in her tears. With Captain Kirk helplessly in love with her, and a Klingon warship in their path, Mr Spock and Dr McCoy seek desperate remedies.