Episode Five
S5, E5: Simon Bricker returns to Downton to discuss the painting with Cora, but this time has his flirting crossed the line? Branson makes a difficult decision about Sarah Bunting, and Rose encounters a handsome stranger. Determined to stop Isobel making the wrong decision about Lord Merton, Violet enlists the help of Doctor Clarkson, but things don’t quite go as planned. Meanwhile in London, Charles Blake surprises Mary with a cunning plan to help her get exactly what she wants. Downstairs, Mrs Patmore seeks Carson’s advice on a financial matter and Inspector Vyner returns with some ominous words of warning for Anna.