It's the Beginning of a Brand New Day
S1, E1: After Kei and his childhood friend, Kato, are torn into bloody pieces by a speeding train, they awake in an unfamiliar room, surrounded by strangers, and in the middle of the room is a bizarre black sphere: the Gantz.