The Ghost in the Machine
S8, E9: The Jeffersonian team investigates the death of a young boy whose soul remains very much alive. When psychic Avalon Harmonia (guest star Lauper) attempts to help the deceased’s spirit cross over, each member of the team begins to question his or her own beliefs about life after death.